2015. április 28., kedd

Adris Design - A Neked való fülbevaló

Nemrégiben nagy változás állt be az Adris textilékszer háza táján, de még találóbb lenne a fejlődés szó. Több hónapos ötletelés és tervezgetés után született meg az ötlet, hogy valamiféle rendszert kellene vinni a fülbevalók készítésébe, hogy mindenki könnyen megtalálhassa azokat a darabokat, amik igazán illenek hozzá. Így alakult ki végül az évszaktípus és arcforma szerinti felosztás, ami megkönnyíti a vásárlók életét, akár a mindennapi öltözködés és ruhaválasztás terén is. Magam is jópár Adris fülbevaló boldog tulajdonosa vagyok, és igazán nagy öröm, hogy mindenhez van megfelelő kiegészítőm, és most már azt is tudom, hogy milyen színek állnak igazán jól. Az évszaktípusokról régi barátném, Adri blogján találhattok érdekes tudnivalókat. 


Az új koncepcióhoz új arculat is dukál, s itt jövök én a képbe :) Az a szerencse ért, hogy Adri választása rám esett - újból -, hogy tervezzem meg a dizájnt. (A régit itt láthatjátok.) Valójában együtt dolgoztunk a terveken, egy hozzáértő, kreatív megrendelővel egész más a közös munka! Adrinak határozott elképzelése volt, hogy mit szeretne: ezúttal valami sokkal "fülbevalósabbat", csajosabbat, személyesebbet. Az első arculat inkább csak a retró jellegre reflektált, de ebben másodikban már minden benne van, színek, formák, egy egész életérzés :)


Ugye egy arculat a következő alapelemekből áll össze: kell egy grafika, betűtípus, illetve egy jó felirat, és színek. A grafika a mi esetünkben egy fiatal lány/nő/csaj lett, aki fülbevalókat próbál, s szemmel láthatóan nem tud betelni a különböző darabokkal. Mint a valóságban, ugye. A hősnőnk kísérteties hasonlóságot mutat a textil ékszerek alkotójával, s hm... nem biztos, hogy az egyezés csak a véletlen műve :) Az alábbi képen láthatjátok, hogyan alakult ki a koncepció. Közben folyamatosan próbálgattam a színeket is, de a megoldás az lett, hogy elég, ha a fülbevalók színesek, végülis ők itt a főszereplők!


A felirat egy kicsit máshogy alakult, nem látszik ilyen jól a fejlődés íve. Készítettem pár variációt, s végül egy teljesen zsákutcának bizonyuló irányba tértem el, miközben valójában a második lett a befutó. Ilyen is van :) Az a szép, hogy a megoldás sokszor az elején ott van a szemünk előtt, de kell hozzá idő, hogy rájöjjünk arra, amit már tudunk. (Ez elég coelhós volt, nemde?) A g betű lelógó szára az aláhúzás miatt okoz némi problémát, ezért két lehetőség van: kiiktatjuk vagy kezdünk vele valamit. Az A variáció lett a befutó, tehát kiiktattam a g-t, illetve verzálra cseréltem, így legalább van benne egy kis játék, nemcsak szimpla szedett szöveg. A felirat egyébként Calibri típusú betűkből áll össze, ami az egyik kedvencem, egyszerű és elegáns, s tudtam, hogy a későbbi arculati elemek megszerkesztésénél hasznunkra válik majd, hogy ilyen sokféle van belőle.


Az arculat harmadik fő összetevője ugye a szín. Az elképzelésünk elég korán kialakult, tudtuk, hogy az uralkodó szín valami lila, bordó, mályva, barna, sötétkék, türkiz, középszürke lesz.... :) A konkrét színharmónia megtalálásában egy rendkívül hasznos oldal volt a segítségünkre, a Color Scheme Designer. Mindenkinek ajánlom, aki honlapokkal vagy bármilyen grafikai, vizuális dologgal foglalkozik, mert egyszerűen kincset ér! :) A fülbevalók is több átalakuláson mentek keresztül, felmerült, hogy legyen köztük csíkos-pöttyös is, mint a valóságban, de kicsiben nem mutatnának jól, nehéz is lenne nyomtatni, úgyhogy ezt végül elvetettük.


S amikor minden együtt van, grafika, betűk és színek, akkor kezdődhet a játék! :) Számomra ez a munka legélvezetesebb része, amikor a meglévő elemekből kisebb-nagyobb változtatásokkal létre kell hozni az arculat különböző részeit. Először is szükség van egy bélyegzőre, ami a fülbevalók hátteréül szolgáló kartonlapokra kerül, valamint a csomagolás többi elemére, azaz tasakokra, borítékokra, dobozokra, stb.



Ami még nagyon fontos, az új névjegy, magyarul és angolul. 



Kupon a visszatérő vásárlóknak, ez az egyik személyes kedvencem! :)


Hogy a vásáron is mindenki rögtön tudja, hogy mivel áll szemben, kell egy tábla, amin rögtön látják, hogy ez itt kinek a milyen boltja. Végre egy kép, ahol modellünk csini lábai is látszanak! 


S hogy a webes felületekről se feledkezzünk meg, van ám itt kérem facebook oldal, meska bolt és egyébként etsy is, meg egy saját honlap, ami jelenleg átalakítás alatt áll. Szóval még a jövő is tartogat újdonságokat ;)


S végül egy képeslap, ami segítséget nyújthat a bejegyzés elején említett évszak típusokkal kapcsolatban, s egyúttal tippeket is ad, hogy milyen fülbevaló állhat jól. Egyébként ez utóbbinál nemcsak a színek számítanak, hanem az is, hogy kinek milyen formájú az arca. Ugye a régi kör alakú fülik mellett most már  Adris boltjában kaphatóak legyező, félkör, csepp és ovális alakú ékszerek is. Az arcformákról pedig kedves piktogramok készültek, amelyek a meskán a feltöltött fülbevalóknál jelzik, hogy kihez illenek igazán. Lehet, hogy majd egyszer ebből is lesz bélyegző!


S végül minden együtt :) Őszintén, én nagyon büszke vagyok erre a dizájnra, mert tényleg nagyon kidolgozott lett és komplex, s szerintem sikerült elérni azt a hatást, amit szántunk neki: fiatalos, vidám, színes és trendi, egyben letisztult is a sok fehér háttér és az egyszerű betűtípus miatt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése